من اشکان سعیدی مزده متولد 14 آبان 1368 ، برنامه نویس و بازی ساز هستم. من به مطالب عمیق فنی، فلسفه، طراحی بازی، ادبیات و به طور کلی دانش و هنر بسیار علاقه دارم. کتاب خواندن را بسیار دوست دارم و در سبک های موسیقی به موسیقی اصیل ایرانی و هارد راک و متال (به خصوص thrash metal) علاقه زیادی دارم و از دیدن فیلم و انیمیشن هم لذت می برم. بازی کردن هم برایم فقط علاقه نیست و چیزی بیش از آن محسوب می شود :) با همه این ها خیلی هم درون گرا نیستم و از ارتباط با دیگران، بحث، گردش و ... لذت می برم.

من از سال 85 در دبیرستان با آشنایی با game maker 6 شروع به ساخت بازی و یاد گرفتن بازی سازی کردم  و از اولین کاربران Unity در Windows بودم. نسخه 2.5 یونیتی برای ویندوز که نسخه آزمایشی بود را قبل از عید نوروز از سایت یونیتی گرفتم و از آن روز به بعد از کاربران جدی یونیتی شدم. بعد ها به برنامه نویسی سرور و ساخت middleware شبکه برای یونیتی پرداختم و در شرکت MuchDifferent هم کار برنامه نویسی کردم و هم در board شرکت عضو بودم و به کار های مدیریتی پرداختم. روی پروژه های بازی مختلفی نیز کار کردم که از جمله آن ها بازی Take Cover برای گوشی های موبایل و یک MMO کودکان به نام Badanamu بودند. روی دو بازی آموزشی برای شرکت DimensionU کار کردم و کارهای مختلف دیگر.

از پروژه هایی که به شکل کارآفرین و در تیم موسس در آن ها شرکت داشته ام، چندین بازی شکست خورده و پروژه روی AssetStore یونیتی و همچنین آپادانا هستند که در باره آن ها در بلاگ سخن خواهم گفت. برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینکدین من مراجعه کنید.

در زندگی شخصیم نیز به کار های مختلفی از ورزش جودو تا خواندن کتاب های فلسفی و دیدن انیمه پرداخته ام. عاشق خانواده و کشورم هستم و طرفدار باشگاه فوتبال یوونتوس ایتالیا هستم. قهرمان های دوران کودکیم Del Piero و Sub-Zero و Sector در Mortal Kombat بودند :)

من تمام دوران کودکیم را بازی کردم و در دوره دبیرستان و اوایل دانشگاه هم بیشتر وقت خود را به کارهای کودکانه پرداخته ام و حدودا از سن 19 سالگی شروع به زندگی جدیتر و خواندن کتاب و مطالب مختلف کرده ام و بخشی از تفکراتم در طول زمان تغییر کرده اند و به خاطر شناور بودنشان و سخت بودن بیان عقاید و ... در متون ثابت و به شکل abstract از نوشتن آن ها خود داری می کنم.

بازی های مورد علاقه من بازی های کنسول و PC هستند. به بازی های ورزشی مثل FIFA و NBA علاقه فراوان دارم. بازی های Fighting مثل Mortal Kombat و Tekken را هم خیلی دوست دارم. همچنین بازی های مختلفی مثل Harvest Moon, Harry Patter, Spider man, Final Fantasy و ... در دوره دبیرستان بیشتر وقت من را به خود اختصاص می داد. در آن دوران و بدون اینترنت پر سرعت بازی های کنسولی مختلف ساعات زیادی من رو سرگرم می کرد و بعد ها به انجام بازی های Online پرداختم. قبلتر از آن زمانی که Sega Genesis داشتم Sonic , Mortal Kombat, Fifa و ... برایم خیلی جذاب بود. بعد از سال های اولیه دانشگاه هر روز وقتم برای بازی کردن کمتر شد ولی جسته و گریخته بازی های مختلفی را بازی کرده ام.