یونیتی دارای فروشگاهی است که بازی سازان در آن به خرید و فروش ابزارهای مختلف بازی سازی و محتوا می پردازند. از سیستم ساخت شب و روز گرفته تا انواع مدل سه بعدی، انیمیشن، تکسچر و اسپرایت و ... تا صدا، افزونه های مختلف برای کارهای غیر متعارف همه و همه در این فروشگاه موجود هستند. 70% درآمد فروش هر بسته به سازنده بسته می رسد و 30% آن نیز متعلق به شرکت سازنده یونیتی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید آیا می توانید محتوا و کد خود را در این فروشگاه به دیگران بفروشید یا خیر. من قبلا چند بسته کد را برای فروش در فروشگاه یونیتی قرار داده ام و هم اکنون هم چندین بسته رایگان در این فروشگاه دارم. انجام این کار با ساخت یک حساب ممکن است و نسبتا هم ساده است. یک فایل PDG وجود دارد که توضیح می دهد برای هر نوع محتوا ساختار پروژه باید چه طور باشد و مثلا در یک بسته کد شما حق دارید چه منو هایی را تغییر دهید و یا برای فروش یک مدل سه بعدی باید آن را با چه قالبی و به چه شکلی در اختیار کاربران بگذارید. همچنین شما نیاز دارید که تصاویری از محتوای خود تهیه کنید و در resolution های خاصی آن را در اختیار یونیتی بگذارید.

شاید مرحله سخت آن پرداخت باشد که شما باید برای گرفتن پول خود از یک حساب paypal استفاده کنید که البته می توانید آن را بعدا به یونیتی معرفی کنید و مجبور نیستید در همان ابتدای کار آن را معرفی کنید. خرید حساب paypal البته در ایران غیر ممکن نیست ولی مثلا باید حد اقل 100 دلار در حساب شما در یونیتی جمع شود که به صرفه شود. البته اگر بسته شما با کیفیت باشد ما می توانیم در حساب خود آن را برای شما آپلود کنیم و پولتان را هم به طور کامل به خودتان بدهیم و ایمیلتان را هم به حسابمان اضافه کنیم که خودتان فروشها را ببینید. 


چه بسته هایی به فروش بالا خواهند رسید


معمولا بسته هایی که کاربرد عمومی داشته باشند و خیلی ها بخواهند آن ها را بخرند و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار باشند و احتمالا یونیتی آن ها را feature کند و در صفحه های اصلی نمایش پیدا کنند می توانند در ماه چند هزار دلار درآمد داشته باشند ولی قرار دادن بسته های دیگر روی فروشگاه هم می تواند درآمد اندکی به درآمد شما با زحمت نسبتا کم اضافه کند و همچنین می تواند جالب باشد. البته دقت کنید که در باره بسته های کد که نیاز به پشتیبانی دارند، این کار دردسرهای خاص خود را هم دارد و اگر بسته رایگان نباشد می تواند در صورت فروش زیاد وقت زیادی را هم از شما برای رفع سوالات و مشکلات احتمالی بگیرد. در باره بسته های محتوای هنری این مطلب کمتر صدق می کند زیرا کسی که مدل شما را بخرد برای ورود آن به پروژه اش به تعامل زیادی با شما نیاز نخواهد داشت.


من خودم موفقیت خیلی زیادی در فروشگاه نداشته ام و البته هیچ وقت هم بسته خیلی بزرگی که توقع فروش بالا از آن داشته باشم را نیز در فروشگاه قرار نداده ام. شاید بعد از یاد گرفتن ECS بسته های سیستم های مختلف با استفاده از آن را برای تفریح در این فروشگاه قرار دهم. نکته ای که خوب است بدانید این است که ممکن است برخی افراد به شما بگویند که assetهایشان فروش خیلی زیادی در فروشگاه یونیتی دارد در حالی که تعداد review ها و rating چیزی که در فروشگاه دارند آن را نشان ندهد. دقت کنید همیشه تعداد فروش هر بسته چندین برابر تعداد review ها و rating ها است ولی اولا در برخی کشورها مثل کشور ما خیلی از reviewها و rating]های تشریفاتی استفاده می شود و دوما به هر حال ممکن نیست بسته ای با 5 ریویو مثلا 10000 نسخه فروخته باشد و اجازه ندهید این تصور در شما ایجاد شود که یک بسته ساده می سازید و پول دار خواهید شد.

در صورت داشتن سوال یا نیاز به کمک در این باره می توانید به من ایمیل/پیام دهید.